尤利西斯🧸

诗酒趁年华🎏

【毒舌教授】中英原著6

🧙🏻‍♀️ 快来斯内普教授的黑魔法防御术课堂!(不得不说真的太会骂了)

🧙🏻‍♀️今天我们要讲——狼人

------------------

1.This lesson began ten minutes ago, Potter, so I think we’ll make it ten points from Gryffindor. Sit down.

这堂课十分钟前就开始了,波特,所以我认为应该给格兰芬多扣十分。

2.(Where’s Professor Lupin?)

(卢平教授呢?)

He says he is feeling too ill to teach today. I believe I told you to sit down.

他说他今天很不舒服,不能来上课了。我好像叫你要坐下的吧?

(What’s wrong with him?)

(他怎么啦?)

Nothing life-threatening. Five points from Gryffindor, and if I have to ask you to sit down again, it will be fifty.

没有生命危险。格兰芬多扣五分,如果我必须第三遍叫你坐下,就扣五十分。

3.As I was saying before Potter interrupted, Professor Lupin has not left any record of the topics you have covered so far…

在波特打断我之前,我说到关于你们所学过的内容,卢平教授没有留下任何记录——

(Please, Sir, we’ve done boggarts, Red Caps, Kappas and grindylows, and we’re just about to start——)

(对不起,先生,我们学了博格特,红帽子,卡巴和格林迪洛,正准备开始学——)

Be quiet. I did not ask for information. I was merely commenting on Professor Lupin’s lack of organization.

安静。我没有提问,我只是批评卢平教授的教学缺少章法。

(He’s the best Defense Against The Dark Arts teacher we’ve ever had.)

(他是教过我们的最棒的黑魔法防御术课老师。)

You are easily satisfied. Lupin is hardly overtaxing you—I would expert first years to be able to deal with Red Caps and grindylows. Today we shall discuss——werewolves.

你们太容易满足了。卢平教授并没有给你们增加什么负担——我认为一年级学生就应该有能力对付红帽子和格林迪洛了。今天我们要讨论——狼人。

(But sir, we’re not supposed to do werewolves yet, we’re due to start hinkypunks——)

(可是,先生,我们还不该学习狼人呢,现在应该开始学习欣克庞克——)

Miss Granger, I was under the impression that I am teaching this lesson, not you. And I’m telling you all to turn page 394. All of you! Now!

格兰杰小姐,我好像记得教这堂课的是我,不是你。现在我叫你们所有人把书翻到第394页。所有的人!快!

4.Which of you can tell me how we distinguish between the werewolf and the true wolf?

你们有谁能告诉我,如何区别真正的狼人和狼?

5.Anyone?Are you telling me that Professor Lupin hasn’t even taught you the basic distinction between——

谁能回答?难道你们是说,卢平教授没有告诉你们这两者的根本差别——

(We told you, we haven’t got as far as werewolves yet, we’re still on——)

(我们跟你说了,狼人那一章还没有学到呢,我们还在学——)

Silence! Well, well, well, I never thought I’d meet a third-year class who wouldn’t even recognize a werewolf when they saw one. I shall make a point of informing Professor Dumbledore how very behind you all are.

安静!是啊,是啊,是啊,真想不到,我居然会遇到一班见到狼人都认不出来的三年级学生,我必须跟邓布利多教授说说你们落后了多少——

6.That is the second time you have spoken out of turn, Miss Granger. Five more points from Gryffindor for being an insufferable know-it-all.

这是你第二次擅自发言,格兰杰小姐,因为一个令人无法忍受的万事通,格兰芬多再扣五分。

(Ron:You asked us a question and she knows the answer! Why ask if you don’t want to be told?)

(罗恩:你提了一个问题,她知道答案,如果你不需要人回答,干嘛要问呢!)

7.Detention, Weasley. And if I even hear you criticize the way I teach a class again, you will be very sorry indeed.

关禁闭!韦斯莱!如果我再听见你对我的教学方式提出批评,你可就后悔也来不及了。

(至此,罗恩赫敏开始暗戳戳地发糖了)

8.Very poorly explained…That is incorrect, the Kappa is more commonly found in Mongolia…Professor Lupin gave this eight out of ten? I wouldn’t given it three…

解释地很不清楚……说的不准确,卡巴在蒙古更为常见……卢平教授还给了八分?我连三分都不会给……

9.You will each write an essay, to be handed in to me, on the ways you recognize and kill werewolves. I want two roll of parchment on the subject, and I want them by Monday morning. It is time somebody took this class in hand. Weasley stay behind, we need to arrange your detention.

每人写一篇论文给我,内容是如何识别和杀死狼人。我要求你们就这个题目写满两卷羊皮纸,星期一早晨交。这个班需要有人好好管管了。韦斯莱,你先别走,我们需要安排一下你关禁闭的事。

评论(3)

热度(83)

  1. 共8人收藏了此图片
只展示最近三个月数据